Ansvar for egne handlinger!

Af Leif Donbæk 69

Hvis Ungdomshuset på Dortheavej har en ambition om at overleve, og hvis de unge derude har en ambition om at kunne genvinde respekten fra beboerne på Nørrebro, så må de rydde op i eget hus.

Så skete det igen, så sikkert som forårets komme, så sikre er de rituelle ødelæggelser af Nørrebro efterhånden blevet når unge, der påstår at kæmpe for retfærdighed og fristeder, drager igennem gaderne. Som Nørrebro’er, så kan det undre hvorfor det altid skal gå ud over os. Jo, Jagtvej 69 lå her, men altså for fanden, det er 10 år siden og siden 2008 har det været Nordvest, der har haft glæden af at huse Ungdomshuset.

Jeg kom selv i det gamle Ungdomshus, om end jeg ikke var med til demonstrationerne for at bevare det, på det tidspunkt havde Ungdomshuset, som jeg så det, allerede i nogle år været et rigtig ubehageligt sted. Så selvom jeg ikke synes lukningen var en god ide, så følte jeg på ingen måde nok for projektet til at deltage i demonstrationerne.

Det sagt, så er det, som beboer på Nørrebro noget svært at forstå hvorfor vores bydel gang på gang skal straffes for at nogle unge, der formodentligt ikke engang bor her, er sure over at nogle inde på Rådhuset lukkede et hus for 10 år siden.

Flere har anført, at demonstrationen var stor (+1.000 deltagere), at de har taget afstand  og at det ville være unfair at stille alle deltagerne til kollektivt ansvar for nogle få tosser. Ligesom at det er blevet anført, at der ikke bør gå valgkamp i den.

Jeg er ikke uenig i argumenterne, jeg mener bare ikke at argumenterne afspejler situationen som den er. Nej tværtimod, så har de unge i Ungdomshuset forholdt sig pinligt tavse. De har ikke forholdt sig til at de lukkede voldmændene ind i huset, de har ikke forholdt sig til at de barrikaderede et kommunalt hus for Politiet og de har slet ikke forholdt sig til at nogle i deres midte tog malingbomber, kanonslag, kampslangebøsser og andre våben med til en demonstration.

Hvis Ungdomshuset på Dortheavej har en ambition om at overleve, og hvis de unge derude har en ambition om at kunne genvinde respekten fra beboerne på Nørrebro, så må de rydde op i eget hus. De må tage afstand, de må smide voldsudøverne ud, de må indse at tillid kommer med ansvar, og ansvar har konsekvenser. Især når handlingerne bryder den tillid, der er givet.

Og hvis de ikke gør det, ja så mister de ikke bare de sidste mikrolommer af støtte de måtte have på Nørrebro og i København, de koster også hele venstrefløjen dyrt.

For tager de ikke ansvar så kommer hele kommunalvalgkampen i København, ganske fortjent, til at handle om Ungdomshuset. Man kommer til at give alle partierne to valg, for eller i mod lukning – og jeg tvivler helt ærligt på at Frank Jensen vil gå til valg på at forsvare Ungdomshusets apologi overfor voldsmænd.

For hvis han gør, så vil højrefløjen lugte blod og hvis de får mulighed for det, så vil de gøre hele kommunalvalget til et for eller imod Ungdomshuset, i stedet for et for eller imod Ungdomsboliger, for flere penge til skolerne, for flere penge til børnehaverne eller flere penge til de udsatte. Fordi det er noget lettere at tale om idioter på venstrefløjen, end det er at tale om at ens moderpartier på Christiansborg skærer ned over hele linjen.

Alternativt, så går Frank Jensen, Enhedslisten og SF til valg på at forsvare Ungdomshuset, og så tror jeg vi taber ganske mange stemmer, ligesom at vi taber vigtige dagsordner.

Fordi hvis ikke Ungdomshuset tager ansvar for sine handlinger, så tvinger de os alle til at diskutere dem i 8 måneder endnu, og til gengæld så stjæler de fokus for alle dem, der faktisk har alvorlige problemer i København.

Og nej, at Kommunen tog et hus for 10 år siden og gav jer et nyt for 8 år siden, er ikke et alvorligt problem.

69 kommentarer RSS

  1. Af Arne Hornborg

    -

    Det såkaldte ungdomshus?!
    I henhold til de alvorlige sammenstød mellem sten- flaskekastende og andre brug af våben begået af autonome uromagere mod politiet vedrørende det såkaldte ungdomshus, burde Folketinget stille lovforslag om at stenkast med videre mod politiet betragtes og dømmes som ,,forsøg på manddrab’’.
    Det er jo dét der reelt sker.
    Nu bliver der højst dømt ,,vold mod tjenestemand i funktion’’. Dét er for billigt sluppet.
    De autonome skal stilles til ansvar og dømmes for deres forrykte handlinger, også hvad hærværk mod såvel forretningsfacader som andet hærværk. Det skal kræves at de betaler alle omkostningerne.
    Ellers må deres Fond ,,Jagtvej 69 fonden’’ med den kendte advokat Knud Foldschack som formand, betale for de uhyrlige skader og optøjer.
    Hvis fonden ikke vil, kan eller nægter at betale for skaderne skal der trækkes i de tilskud de får til ,,DERES?’’ nye ungdomshus på Dortheavej.
    Foldschack er temmelig dygtig til at finde på undskyldninger for ,,de unges’’ grove handlinger
    Endvidere skal der ikke gives tilskud til flere ,,ungdomshuse’’ så længe de ikke kan forvalte ordningerne på forsvarlig måde.
    De autonome udtaler altid, meget vrede, at Jagtvej 69 er DERES hus. Hvornår har de autonome uromagere købt ejendommen/grunden på Jagtvej 69?
    De unge autonome uromagere er ,,anarkister’’. I guder. HVIS der blev indført anarki, så ville de nuværende ballademagere autonome/anarkister ikke have en eneste chance for at overleve.
    Kunne det ikke samtidig slås fast at ,,de autonome’’ IKKE er repræsentative for DANSK UNGDOM.
    De autonome skal ikke, fejlagtigt, tale på ,,Ungdommens vegne’’. Et noget selvopfundet postulat.
    Med årelang erfaring ved jeg at mange, rigtig mange unge mennesker har seriøse, kulturelle interesser.
    Arne Hornborg
    Typograf/mediegrafiker, forfatter.

    Svar
  2. Af henrik clausen

    -

    Ja, flertallet af politikere og partier skærer jo ned over hele linjen. Med utallige tragedier og dødsfald til følge, som an ne li se mar strand skriver om på sin blog der handler om forringelser af hospitals- og sundhedsvæsnet. Forringelser som især lars ulykke, V og K har “æren” for, men som også DF og socialisterne har medvirket til. Ihvertfald har de ikke været på barrikaderne for at forhindre den uhyggelige udvikling som allerede har sendt mange patienter og pårørende ud i elendighed. Når man ser på hvad de sparede sundheds-beløb så bruges til, kan man kun ryste på hovedet. Er flertallet af politikerne blevet vanvittige?

    Svar
  3. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Noget svineri hvorledes B har lukket ned for min ytringsfrihed!

    Indlægget runger af falsk socialisme.

    Ikke et ord om politivolden dengang i går mod de røde børn), der kæmper og kæmpede for rådhuset.

    Lav grunden om til en park. Uanset hvad bygges vil det blive brændt ned snarest bagefter. Kun entreprenører vil tjene på dette. Ejeren har udregnet at pengene fra forsikringen kan fortsætte i en evighed på ejerskabet. Og de har ret.

    Svar
  4. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Noget svineri hvorledes B har lukket ned for min ytringsfrihed!

    Indlægget runger af falsk socialisme.

    Ikke et ord om politivolden dengang i går mod de røde børn), der kæmper og kæmpede for rådhuset.

    Lav grunden om til en park. Uanset hvad bygges vil det blive brændt ned snarest bagefter. Kun entreprenører vil tjene på dette. Ejeren har udregnet at pengene fra forsikringen kan fortsætte i en evighed på ejerskabet. Og de har ret…

    Svar
  5. Af Kim P Ols en

    -

    Kæmpede for rådhuset…?
    Har du været fuldstændigt frosset ned?

    Du har helt ret: De røde unger viste deres sande ansigt i går!

    Svar
  6. Af b niel

    -

    Lis beth sør ensen er jo den kendte eller berygtede støjsender og debatsabotør, som i årevis har oversvømmet debatterne med tusindvis af forvirrede indlæg.

    Svar
  7. Af Niels Larsen

    -

    Man kan kun beklage, at der ikke i øjeblikket ligger 50-60 venstresnoede idioter med brådne kranier på intensiv. 🙁

    Svar
  8. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Niels Larsen mener du virkelig det du skriver kl. 17.02 den 2. marts 2017. Mener du virkelig, at du håber på, at 50-60 mennnesker har fået brud på kraniet? Du har tidligere oplyst, at du er medlem af Nye Borgerlige. Er det del af jeres politik, at I ønsker venstresnoede mennesker kraniebrud, eller andet ondt?

    Svar
  9. Af Jan Petersen

    -

    Leif Donbæk, i øvrigt et sobert velformuleret indlæg der fortjener ros. Mit eneste kendskab til et forhenværende- og nuværende Ungdomshus er, når fakestream venstresnoede medier rydder sendefladen og sender live med en håndfuld gadedrenges leg med politiet. Det stunt er til at brække sig over – hver gang, og virker formentlig ikke længere. Tak for det!

    Svar
  10. Af Arvid Holm

    -

    Retsstaten har meget svært ved løfte bevisbyrden for voldsforbrydelser begået i forvirringen i en demonstration eller et større slagsmål, hvor de deltagende dækker over himanden.
    Individets rettigheder foreskriver jo, at vedkommendes skyld skal jo bevises udenfor rimelig tvivl.
    Men vidneudsagn er usikre og/eller løgnagtige på grund af den uoverskuelige situation og flokkens manglende samarbejde med myndighederne.
    Foto- og film-beviser vanskeliggøres af de deltagendes maskering.
    Så i et moderne retssamfund kan der være tæskehold, der påvirker både politikeres og andres adfærd.
    Selvcensur hæmmer derfor ytringer om islam og muslimer.
    De autonome lægger en dæmper på politiske modstanderes forsamlinger, idet de tit møder op og tæsker løs på folk.
    Politikere og partier, der ligger nærmest de autonomes meninger, bagatelliserer deres voldelige overfald og har tilladt deres hærgen i omkring halvtreds år.
    Det passer dem vist fint, at deres politiske modstandere holdes i skak med prygl?

    Svar
  11. Af P Christensen

    -

    Forvent ikke ansvar for egne handlinger fra nogle,
    hvis handlinger alene består i at have et
    sugerør i de sociale kasser og samtidig kaste med sten mod
    den omverden, der fylder kasserne.

    De var forlængst døde af sult uden det samfund de fordømmer.

    Men nuvel, om 20-30 år har de nok uddannet sig
    til en eller anden grå ekspert, hvis eneste ekspertise består
    i at sidde i medierne og fordømme samfundet.

    Bidrage positivt til noget, vil de aldrig kunne opnå.

    Svar
  12. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Godt blogindlæg. Nu må vi vente og se om selve Ungdomshuset har været indvolveret, eller om det skyldes få ballademagere udefra. Det er til hver en tid fuldstændig utilstedeligt, at udøve vold og hærværk. Det fjerner sympati. Hvem var disse uromagere, hvor kom de fra?

    Svar
  13. Af Niels Larsen

    -

    R. Harald Kristiansen

    Det var da det, “de unge” håbede på.

    Blot at det skulle være betjente, der lå der.

    Jeg har så en anden opfattelse; jeg forstår ganske enkelt ikke, at politiet ikke går langt hårdere til de kriminelle vandaler.

    Svar
  14. Af J Nielsen

    -

    ” Er det del af jeres politik, at I ønsker venstresnoede mennesker kraniebrud, eller andet ondt? ”

    Det er det åbenbart. Man kan håbe at disse autognomer vokser fra deres voldsfascination. Når man op omkring pensionsalderen uden at denne besættelse har fortaget sig – så lades alt håb ude.

    Bortset fra at disse aldrende skallesmækkere som b.dk er så rig på, på den grimme måde har bevaret en snert af ungdom. Deri ligger et spinkelt håb. Viljen til vold – så er man ikke helt affældig. Kun evnen mangler.

    Svar
  15. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt hvad mange af de unge lømler formentlig ikke lige tænker på er, at en plettet straffeattest ikke lige er det bedste punkt i et CV. Samtlige vikarbureauer, jeg har kendskab til, kræver en uplettet straffeattest – uanset job!

    Svar
  16. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Niels Larsen
    Du prøver at komme ud af tidligere udtalelse og trækker i land.
    Læs din egen tekst fra 17.02. 02.03.2017 igen, den kan kun forstås som, et udtryk for at du ønskede, at 50-60 venstredrejede var kommet til skade. Du er ikke bedre, end de unge. Jeg forsvarer hermed ikke de unge ballademagere, men dit udsagn fandt jeg meget ubehageligt.

    Svar
  17. Af Niels Larsen

    -

    R. Harald Kristiansen

    Jeg prøver skam ikke at ‘komme ud af noget’.

    Jeg ville ikke have løftet et øjenbryn, hvis politiet havde trukket stavene og brugt dem flittigt med det nævnte resultat til følge.

    “De unge” havde fortjent det.

    Forhåbentlig lukker de nu bøllernes tilholdssted.

    Svar
  18. Af knud p

    -

    Hvis man filmer en sådan demonstration fra flere vinkler, og så arresterer de værste bøller, vil man som regel have gode beviser til rådighed mod dem som blev taget med i “salatfadet”. Bortset fra det… er de politikere som er i gang med at tyrannisere, udplyndre, bedrage, fordrive og udskifte befolkningen, egentlig bedre end de bøller som kaster med brosten? Kaster de forræderiske politikere ikke også med brosten, i overført betydning…?
    Massevis af danskere er jo blevet alvorligt skadet eller er omkommet, som følge af politiske skandaler med svig og svigt.

    Svar
  19. Af Jesper Lund

    -

    “Intet glemt intet tilgivet” var de unges parole ved gårsdagens demostration. Men det er 10 år siden at ungdomshuset på Jagtvej 69 blev nedlagt, så det kan da ikke være de samme unge, som benyttede dette ungdomshus, som i dag benytter ungdomshuset på Dortheavej.

    Svar
  20. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Det kan Du se på stemmetallene: Det er fordi der på Nørrebro er forsamlet ondsindede kommunister!

    Svar
  21. Af Ella Fant

    -

    Det er Trumps skyld!

    Svar
  22. Af Folke Sejersen

    -

    Kammerater!

    Målet er fuldt; svinene har gjort det igen!

    Nu er det på tide, at kapitalens håndlangere får kærligheden at føle, på en måde, så lektien sidder fast!

    Og der skal som bekendt skarpt lud til skurvede hoveder!

    Derfor forsår jeg, at vi lader de forkælede møgunder køle af i et par årtier i Gulag!

    Putin er sikkert med på ideen…

    Svar
  23. Af I. Hansen

    -

    Huset får 1,6 mill i støtte. Hvorfor får de støtte?..

    Huslejen er betalt. Hvad er pengene tænkt til?….
    .der er jo ikke personale

    Lidt morsomt at tænke på at de pågældende absolut INGEN tilknytning havde til Jagtvej 69, da de var mellem
    5 og 10 år gamle dengang 😁.

    Ballademagere og vandaler det bare SØGER optøjer !!
    Dækker ansigterne….krystere og kujoner!!

    Maskeforbud er aldrig blevet håndhævet ….ikke engang med bøder.

    Træk tilskuddet og sig at det er til at betale for skaderne

    Svar
  24. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt apropos maskeforbud – hvad kaldes et omvandrende en mands kvindeligt muslimsk telt for?

    Svar
  25. Af Jens Hintze

    -

    Tilsyneladende synes Københavns Kommune ikke, at der var så graverende overgreb fra folk fra ungdomshuset på Dorotheavej, at den støtte kommunen betaler skal justeres.
    Spørgsmålet er, om Danmark kan være tjent med en kommune, der støtter aktiviteter af dette tilsnit, specielt når det drejer sig om landets hovedstad.
    Mange andre forhold i Københavns Kommune gør, at København har svært ved at fungere som landets hovedstad. Man kan f.eks. nævne den sygelige jagt på bilister og specielt den demografiske udvikling,
    Ingen tvivl om, at kommunen må sættes under administration, spørgsmålet er alene efter hvilken model.
    Kommunen kan lægges ind under staten i sin helhed og blive ledet af en minister eller den kan f.eks. blive delt op i mindre enheder samtidig med, at Nørrebro, Nordvestkvarteret og Christiania eksproprieres til vitale funktioner for staten, samtidig med at der iværksættes hjemsendelse over en bred front.

    Svar
  26. Af Helge Nørager

    -

    “Af Niels Larsen
    – 2. marts 2017 17:02
    Man kan kun beklage, at der ikke i øjeblikket ligger 50-60 venstresnoede idioter med brådne kranier på intensiv. 🙁 ”

    Typiskt så kan vi andre betale dyrt for hospitals ophold og genoptræning,
    Måske livslang forsørgelse. Pga hjerneskade.
    Altid har Niels Larsen travlt med at påføre Danmark og Danskerne store udgifter.

    Svar
  27. Af Jens Hintze

    -

    Tilsyneladende synes Københavns Kommune ikke, at der var så graverende overgreb fra folk fra ungdomshuset på Dorotheavej, at den støtte kommunen betaler skal justeres.
    Spørgsmålet er, om Danmark kan være tjent med en kommune, der støtter aktiviteter af dette tilsnit, specielt når det drejer sig om landets hovedstad.
    Mange andre forhold i Københavns Kommune gør, at København har svært ved at fungere som landets hovedstad. Man kan f.eks. nævne den sygelige jagt på bilister og specielt den demografiske udvikling,
    Ingen tvivl om, at kommunen må sættes under administration, spørgsmålet er alene efter hvilken model.
    Kommunen kan lægges ind under staten i sin helhed og blive ledet af en minister eller den kan f.eks. blive delt op i mindre enheder samtidig med, at Nørrebro, Nordvestkvarteret og Christiania eksproprieres til vitale funktioner for staten, samtidig med at der iværksættes hjemsendelse over en bred front. De mindre enheder kan så administreres af nabokommuner som Gentofte, Frederiksberg og Dragør.

    Svar
  28. Af Niels Larsen

    -

    Nej, Nørager. Det lader jeg væmligboerne om at gøre.

    Svar
  29. Af Troels von Trier

    -

    Hvor i alverden mon disse ballademagere har fået inspiration fra til, at smadre byen?

    Det ville klæde ældre venstreorienterede, hvis de tog en del af ansvaret, for de unges vold, i stedet for blot at pudse deres egen glorie og spille hellige.

    For, hvor mon de unge har fået den fikse ide fra, at voldelige demonstrationer, hvor man kæmper mod politiet og truer med at brænde byen af, er en god ide?

    68-generationens voldelige demonstrationer mod Vietnamkrigen bliver nu gentaget som en forkælet farce, hvor de unge gør deres bedste for, at miste endnu et Ungdomshus.

    Svar
  30. Af Jesper Lund

    -

    Troels von Trier
    Var demonstrationer i Danmark mod Vietnamkrigen voldelige?

    Svar
  31. Af J. Hanse n

    -

    Anne Lise Marstrand-Jørgensen har som sædvanligt skrevet et fremragende indlæg.
    Nuanceret, fornuftigt og velgennemtænkt.
    Det kan man så bare konstantere, at det har de færreste andre debattører formatet til.
    De følger strømmen.
    Ærgerligt at et par kvindehadere og kvindetilsvinere har tvunget Anne Lise Marstrand-Jørgensen til at lukke for kommentarer.
    Men der var nok ikke andre muligheder.

    Svar
  32. Af Jesper Lund

    -

    J. Hansen

    Kan du forklare mig, hvorfor nogle unge føler sig tilknyttet ungdomhuset, der lå på Jagtvej 69, når de umuligt selv har benyttet huset, da det er 10 år siden, at det blev nedlagt?

    Svar
  33. Af Jan Johansen

    -

    Det skal overhovedet ikke gå ud over nogen som helst, Leif Donbæk. Det skal stoppes med alle til rådighed stående midler. Alt andet vil være det rene galimatias, og bemærk venligst: BRUGERNE AF UNGDOMSHUSET 69 BAD SELV OM AT BLIVE SMIDT UD I 2007. De opførte sig så kritisabelt på Nørrebro, at myndighederne var tvunget til at skride til handling. Spørg bare naboerne og andre beboere og handlende fra tiden før 2007.
    På baggrund af den utilstedelige demonstration, som blev alt andet end fredelig onsdag aften, må vi håbe på, at politiets avancerede fotoudstyr vil afdække, hvem der i øvrigt forbrød sig på gældende lovgivning, for det var jo langt flere end de 9 personer, som blev pågrebet, og at påstå at det ikke var personer med tilknytning til ungdomshuset på Dortheavej 61, er der ikke ret mange, der tror på.

    Svar
  34. Af Dan Larsen Nørrebro

    -

    Kend din historie. Nørrebro er en bydel med en lang lang historie for modstand overfor politi og regering. Ikke den type moodstand hvor man taler om tingene og ansøger om taletid med de høje herrer. Nørrebro har altid forsvaret sig med næverne, eller som i Rantzausgade, spande fra gårstoiletterne med lort i pis, man hældte ud fra lejlighederne, ned i hovedet på ordensmagten. Nørrebro var bydelen med den største samling af modstandsfolk i københavn, og i tresserne tog borgerne byens manglende repsekt for børn i egen hånd, og byggede legepladser hvor det passede dem. Man kan vel sige at bydelen altid har rummet de mennesker, som regeringer til alle tider har undertrykt, forfulgt og ved lov forsøgt at kontrollere -, mennesker fra fattige kår, der taler arbejderens sporg, og som ikke er bange for at uddele et par flade til idioter. Mange af nørrebros fattige borgere idag, oplever sig stigmatiseret, talt ned til og ekskluderet, som arbejdslæse, fremmedarbejdere der bare skal skride ud af landet, eller unge som er uopdragne ballademagere, eller farlige individer, og deraf opstår der en modstandsdygtig solidaritet. Vi lever i en tid hvor neo-liberalismens ideologiske korstog, i en uhørt grad, har genetableret forfølgelse og undertrykkelse af samfundets svageste, anderledes, og politiske aktive, og det har nørrebro altid reageret på. Passer det dig ikke at Nørrebro har bibeholdt sin historie, så er der mange bydele der forlængst er knust, og overtaget at velhavere i moderigtig tøj, fine biler, og et respektfuldt sprog – for deres ligesindede.

    Svar
  35. Af Per Torbensen

    -

    Send de snot forkælede overklasse børn hjem til reservaterne nord for København,nedlæg deres nye fribolig og lad kronerne komme fattige københavnere til gode.
    Deres egne talsmænd og lignende,havde ondt i en hvis bagdel over grunden muligvis skulle bruges til hjemløse,grunden Jagtvej 69.

    Afskaf samtidig familiekøbs lejlighederne i KBH.Kommune ,og lad borgerskabet selv betale for deres eget yngel i deres egne respektive kommuner,så vi kan få FRED og RO og normale
    boligpriser,her i Hovedstaden-tak.

    Gerne jyder frem for Nordsjællands reservater af asociale elementer.

    Svar
  36. Af Flemming Lau

    -

    JL.
    Var demonstrationer i Danmark mod Vietnamkrigen voldelige?
    Var Stalin kommunist..?

    Maj ’69 Saga biografen “De grønne baretter og Sep ’70 Verdensbanks demoerne! Og samme “ånd” ses idag hos de unge AFA’er overfor bevægelsen “For Frihed” og den voldelige demonstration igår. Simpelt alibi for deres skyldskompleks over at være født med en sølvske i munden! Efter sommerferien skal en del af dem nok til at læse jura på universitetet, så de kan få knækket det sidste strå der adskiller retssaten fra juraen i en bananrepublik, hvis det i virkeligheden ikke allerede knækket!

    Svar
  37. Af J. Hanse n

    -

    AF JESPER LUND – 2. MARTS 2017 22:04
    “J. Hansen
    Kan du forklare mig, hvorfor nogle unge føler sig tilknyttet ungdomhuset, der lå på Jagtvej 69, når de umuligt selv har benyttet huset, da det er 10 år siden, at det blev nedlagt?”

    Ikke ud over det som Dan Larsen skriver.
    Jeg har selv boet i det, som man kaldte den sorte firkant.
    Men det var for 30 år siden.

    Svar
  38. Af J. Hanse n

    -

    AF JESPER LUN D – 2. MARTS 2017 22:04
    “J. Hans en
    Kan du forklare mig, hvorfor nogle unge føler sig tilknyttet ungdomhuset, der lå på Jagtvej 69, når de umuligt selv har benyttet huset, da det er 10 år siden, at det blev nedlagt?”

    Ikke ud over det som Dan Larse n anfører.
    Jeg har selv boet i det som man kaldte den sorte firkant.
    Men det var for 30 år siden.

    Svar
  39. Af H Clausen

    -

    Det begynder at se ud som om lars ulykke, V og K har en plan, ligesom olsen-banden i sin tid. Planen går tilsyneladende ud på at når ødelæggelsen/forringelsen af postvæsnet, skattevæsnet, velfærdsstaten, sundheds-systemet, forsvaret, politiet, familieværdierne, retssikkerheden, privatlivet og hjemmets fred er tilendebragt…… så skal den øvrige infrastruktur også smadres med en lang række såkaldte reformer. Alt skal åbenbart bringes til at fungere så dårligt som muligt. Dog skal DR, FN, EU og indvandringsindustrien fredes. Men arvesølvet skal sælges til alle mulige skuffeselskaber og tvivlsomme handelsfirmaer. Salget af DONG og NETS til Goldmann Sachs og salget af Danmarks serum institut og vaccinefabrik til Saudiarabien viser vejen. Snart vil det danske folk stå frysende og afklædt som en retsløs tigger eller nedværdiget indianer, jøde eller russer på vej mod “reservatet”, “lejren” eller sibirien.

    Svar
  40. Af H Clausen

    -

    Det begynder at se ud som om lars ulykke, V og K har en plan, ligesom olsen-banden i sin tid. Planen går tilsyneladende ud på at når ødelæggelsen/forringelsen af postvæsnet, skattevæsnet, velfærdsstaten, sundheds-systemet, forsvaret, politiet, familieværdierne, retssikkerheden, privatlivet og hjemmets fred er tilendebragt…… så skal (rest i f ilt ret??)

    Svar
  41. Af H Clausen

    -

    Det begynder at se ud som om lars ulykke, V og K har en plan, ligesom olsen-banden i sin tid. Planen går tilsyneladende ud på at når ødelæggelsen/forringelsen af postvæsnet, skattevæsnet, velfærdsstaten, sundheds-systemet, forsvaret, politiet, familieværdierne, retssikkerheden, privatlivet og hjemmets fred er tilendebragt…… så skal (rest i f ilt ret??)
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    Svar
  42. Af H Clausen

    -

    Det begynder at se ud som om V, K og la rs ulykke har en plan, ligesom olsen-banden i sin tid. Planen går tilsyneladende ud på at når…. (resten i f ilt ret??)

    Svar
  43. Af Arne Hornborg

    -

    Det såkaldte ungdomshus?!
    I henhold til de alvorlige sammenstød mellem sten- flaskekastende og andre brug af våben begået af autonome uromagere mod politiet vedrørende det såkaldte ungdomshus, burde Folketinget stille lovforslag om at stenkast med videre mod politiet betragtes og dømmes som ,,forsøg på manddrab’’.
    Det er jo dét der reelt sker.
    Nu bliver der højst dømt ,,vold mod tjenestemand i funktion’’. Dét er for billigt sluppet.
    De autonome skal stilles til ansvar og dømmes for deres forrykte handlinger, også hvad hærværk mod såvel forretnings-facader som andet hærværk. Det skal kræves at de betaler alle omkostningerne.
    Ellers må deres Fond ,,Jagtvej 69 fonden’’ med den kendte advokat Knud Foldschack som formand, betale for de uhyrlige skader og optøjer.
    Hvis fonden ikke vil, kan eller nægter at betale for skaderne skal der trækkes i de tilskud de får til ,,DERES?’’ nye ungdomshus på Dortheavej.
    Endvidere skal der ikke gives tilskud til flere ,,ungdomshuse’’ så længe de ikke kan forvalte ordningerne på forsvarlig måde.
    Foldschack er temmelig dygtig til at finde på undskyldninger for ,,de unges’’ grove handlinger.
    Foldschacks bortforklaringer holder ikke rigtigt. Foldschack ved, sikkert godt, at enhver demonstration vedrørende Jagtvej 69 automatisk tiltrækker ballade- og uromagere udefra. Foldschack burde have forsøgt at overtale de unge mennesker til at undlade den helt unødvendige demonstration.
    De autonome udtaler altid, meget vrede, at Jagtvej 69 er DERES hus. Hvornår har de autonome uromagere købt ejendommen/grunden på Jagtvej 69?
    De unge autonome uromagere er ,,anarkister’’. I guder. HVIS der blev indført anarki, så ville de nuværende ballademagere autonome/anarkister ikke have en eneste chance for at overleve.
    Kunne det ikke samtidig slås fast at ,,de autonome’’ IKKE er repræsentative for DANSK UNGDOM.
    De autonome skal ikke, fejlagtigt, tale på ,,Ungdommens vegne’’. Et noget selvopfundet postulat.
    Med årelang erfaring ved jeg at mange, rigtig mange unge mennesker har seriøse, kulturelle interesser.
    Arne Hornborg
    Typograf/mediegrafiker, forfatter.

    Svar
  44. Af Jan Petersen

    -

    AF J. HANSE N – 2. MARTS 2017 21:36

    Det er da lidt mærkeligt, at hovedet koldt – hjernen tom kryber i debat skjul, hvis skriblerierne er så fremragende !

    Svar
  45. Af J. Hanse n

    -

    AF JAN PETERSEN – 3. MARTS 2017 8:07

    Sådan er det når Berlingske tillader, at et par kvindehadere og kvindetilsvinere chikanerer kvindelige bloggere.
    Men jeg giver dig helt ret.
    Det er mærkeligt, at Berlingske lukker for kommentarer i stedet for at udelukke disse kvindetilsvinere.

    Svar
  46. Af Jan Petersen

    -

    Så vidt jeg ved, er det bloggeren selv, der styrer egen blog. Alle andre end lige netop – hovedet koldt – ser da ud til at have nogenlunde styr på den simple logik.

    Svar
  47. Af Niels Larsen

    -

    Lukker man for kommentarer bør man naturligvis ignoreres. Undgå derfor at læse alt, som skrives med ‘hovedet koldt’.

    Det er under alle omstændigheder et sindsforvirret kvindetimmer, som kommer med de golde korn.

    Svar
  48. Af Jan Johansen

    -

    Formanden for fondsbestyrelsen vedr. Ungdomshuset på Dortheavej 61 på Nørrebro, Knud Foldschack, er sikkert en velmenende person, der vil de unge mennesker det godt, men når det gælder de grusomme hændelser i forbindelse med den anmeldte fredelige demonstration i onsdags, er han meget langt ude. På trods af tydelige beviser på, at demonstrationen udviklede sig til et rent helvede med kast af store dødsensfarlige brosten og andet dødsensfarligt kasteskyts mod politiet, så forsøger han at dække over de unge menneskers dybt uforskammede hærgen ved det gamle ungdomshus og efterfølgende gennem byen mod Dortheavej, hvor de fortsatte med kast af brosten, petanquekugler, flasker og andet kasteskyts mod politiet. Vi så også, at en kæmpestor slangebøsse blev taget i anvendelse inde fra ungdomshuset og har efterfølgende fået oplyst, at skytset var store møtrikker, som helt klart kan gøre ubodelig skade på de personer, der måtte blive ramt. Hvis brugerne af ungdomshuset er så uskyldige, som Knud Foldschack vil ha’ os til at forstå, så forstår jeg ikke, at de havde behov for at dække deres hoveder til og løbe omkring med brosten og andet skyts til de fandt det passende at affyre deres våben. Fuldstændig vanvittigt, Knud Foldschack. Du burde som en af de få voksne personer, der står bag det nye ungdomshus, træde i karakter og optræde som et voksent menneske. Du gør ikke de stakkels utilpassede unge mennesker en tjeneste ved at signalere, at deres utilstedelige adfærd er OK, for det er den langt fra, og der er ingen undskyldning for deres grusomme handlinger. I virkeligheden forstår jeg heller ikke, at Borgerrepræsentationen, som repræsenterer skatteyderne, finder sig i det her. De betaler i øjeblikket 1,6 millioner kroner om året til de unge menneskers kamplegeplads på Dortheavej 61+ for nylig en ekstrabevilling på ca. 800.000 kroner til lydisolering af borgen, idet de unge mennesker havde meget svært ved at tage hensyn til det omgivende samfund i området. Hvorfor i al verden er der ikke ansat en daglig ledelse med et passende antal medhjælpere, som kunne støtte og vejlede de unge mennesker i en retning af en mere menneskelig adfærd. De skal vel ikke blive hængende i det dynd resten af deres dage?

    Svar
  49. Af P Christensen

    -

    Formålet helliger midlet, mener yderfløjene desværre.
    Tilhører man det rigtige segment med de rigtige holdninger, har man meget vide
    rammer for sine handlinger, hvor udadvendt destruktive de end måtte være.
    På det punkt er der ikke lighed for loven i Danmark.

    Gad vide hvordan fx. de venstreradikale periferister havde reageret, hvis
    demonstrationen havde været imod islamisk radikalisering i DK,
    og man var begyndt at smadre symbolske ting omkring sig ?.

    Så ville de venstreradikale have stået forrest med krav om at få lukket og forbudt alt relateret til demonstranterne.

    Svar
  50. Af Niels Lemche

    -

    R. HARALD KRISTIANSEN, det er ikke nye borgerlige politik at hovere over, at der ligger 50 røde på hospitalet med kraniebrud, det er partiets politik at sørge for, at det gør der!

    Svar
  51. Af Niels Lemche

    -

    R. HARALD KRISTIANSEN, det er ikke nye borgerlige politik at hovere over, at der ligger 50 røde på hospitalet med kraniebrud, det er partiets politik at sørge for, at det gør der!

    Svar
  52. Af Niels Larsen

    -

    Niels Lemche – 3. marts 2017 14:49

    Du tager ganske fejl.

    Med vores politik ville der ikke have været et hus, de kunne jamre over at have mistet. 🙂

    Svar
  53. Af Lisbeth Sørensen

    -

    KO,

    div voldspsykopater fra politiet-militæret bliver aldrig straffet. Uafbrudt hæfter de for døde civile danskere. DK politi har europarekord i skuddræbte civile pr. Capita.

    Mvh Liden Tue

    Svar
  54. Af Lisb Sørens en

    -

    KO,

    div voldspsykopater fra politiet-militæret bliver aldrig straffet. Uafbrudt hæfter de for døde civile danskere.. DK politi har europarekord i skuddræbte civile pr. Capita.

    Mvh Liden Tue

    Svar
  55. Af Jan Johansen

    -

    Hvad var egentlig baggrunden for nedrivningen af det tidligere ungdomshus på Jagtvejen i 2007? I den forbindelse kunne det være interessant at få frem, hvem der ejede bygningen og hvilke problemer, der fulgte med den ulovlige besættelse.

    Opklarende spørgsmål:
    1. Hvem var det, der havde tyvstjålet bygningen + krænkede den priv. ejendomsret?
    2. Hvem ejede bygningen?
    3. Hvem var det, der fortsat besatte huset? Var det lovligt?
    4. Hvem var det, der fuldstændig skamferede huset til ukendelighed?
    5. Hvem var det, der havde forbandet svært ved at tage hensyn til naboerne?
    6. Hvem var det, der var totalt ligeglade med naboerne i kvateret?
    7. Hvem var det, der nu og da lavede forskellige former for hærværk i området?
    8. Hvem var det, der fuldstændig ignorerede flere advarsler fra myndighederne?
    9. Hvem var det, der nu og da opførte sig stærkt provokerende i området?

    Hvis du virkelig gør et ihærdigt og seriøst forsøg på at finde svar på ovenstående spørgsmål og evt. flere, når du muligvis frem til et bud på, hvem der reelt har ansvaret for den famøse nedrivning. Det er ikke så svært. Måske var der nogle, der selv bad om at få en ende på det tilbagevendende vanvid, der førte til nedrivningen. Naturligvis var der en grænse, og naturligvis måtte det få en konsekvens!

    Svar
  56. Af Lisbeth sørensen

    -

    Hvad med straffe for alle de voldspsykopater i politiet der har Europa rekord i dræbte civile pr. capita? Nørrebro har set mange af de mest fanatiske og anti-danske politifolk agere og slå på børn, sindslidende mv. Ja endda dræbe dem i et uhørt højt antal ikke set andet sted i europa. Vi så det under klima demonstrationerne også, hvor de tilbageholdte en lovlig anmeldt demonstration ulovligt..Bandt dem fast på en bro i vinterkulden..alt for at lefle for VKO regimet..
    Der skal så afgjort ryddes op i politiet, så de igen bliver en del af folket.

    Hvem erindre ikke hvorledes politiet brugte en Engelsk agent også til at infiltrere ungdomshuset?

    Her en god artikel og video, om politivold mod sagesløse civile i Danmark..Politivolden er institutionaliseret i Danmark nu. Og vi skal have langt hårde straffe på bordet for disse. De skal inde og brumme samme med rockere og v revisor typer med pengekriminalitet bag sig.

    Sidste nye er tre soldater der har arbejder med politiet i en aktion, og dræbt en civil. De nægter at samarbejde med politiet..

    F1, her kaldt B.Niel , vil stemme på landsbytossepartiet..Skriver i et tilkendegivet netværk af fædre der ikke må se deres børn. Vi kan kun gisne om hvorfor? Uden tvivl ikke kønt.

    PS indlæg i dit filter Uffe som altid. Noget svineri hvorledes B har nedlagt min ytringsfrihed mm. via af nye servere.

    De DF/LA Russisk inspireret forkæmpere, er naturligvis ikke Danskere når det kommer til deres forkærlighed for Rusland…Det er ikke naturligt at støtte op om en stat som Rusland i DK der har verdensrekord i dræbte journalister, hvor bandeord betyder fængselsstraf og homoseksualitet er ulovligt. Ej at forglemme hvorledes landet truer med at atombombe DK uafbrudt og overflyver vores territorium.

    Dog havde de legitimitet i krim. Og folkeafstemningen der gav Rusland magten. At de så forsøger at starte en borgerkrig i Ukraine selv er noget helt andet. Uffe og de andre, var kun imod fordi denne militærbase er yderst strategisk vigtig.

    Svar
  57. Af Niels Larsen

    -

    Jan Johansen

    De ansvarlige er naturligvis bøllernes forældre, som ikke i tide lagde deres afsk… afkom over knæet og gav det, hvad det havde fortjent.

    Svar
  58. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    De semiautonome statsanarkister i det offentligt finansierede Ungdomshus opfører sig som regel ikke værre, end fodboldfans alt for ofte gør, så lad os lige få proportionerne på plads, tak!

    Og bare rolig; de går nok ikke rigtigt amok denne gang.

    De føler bare, at de er tvunget til at simulere et oprør, som en slags rituel homage til 68-ernes ungdomsoprør, for ikke at føle sig fuldstændigt hjælpeløse.

    Det er deres måde, at rasle med lænkerne på…

    Men de er på den anden side heller ikke et hak bedre, end fordrukne, voldelige fodboldfans, der begår hærværk, og vil i klammeri med politiet, er.

    Svar
  59. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Hvad regner de egentlig med, at opnå med volden og hærværket?

    De mistede netop Ungdomshuset, fordi der alt for ofte blev planlagt ulovlige aktioner i huset.

    Tror de virkeligt, at der kommer flere offentligt finansierede, selvstyrende ungdomshuse, hvis de endnu en gang viser, at de er komplet hensynsløse overfor deres nære omgivelser, og endda er parate til, at dræbe betjente, ved at smide brosten og jernspyd i hovedet på dem?

    Kan nogen ikke fortælle de forvirrede fjolser, hvoraf mange om nogle år tilhører den højere middelklasse, at politibetjentene er almindelige lønmodtagere, der bare skal sørge for ro og orden; de er ikke “kapitalens håndlangere”?

    Svar
  60. Af Lisbeth sørensen

    -

    Modbydeligt hvorledes den falske socialist Donbæk sletter mine indlæg uafbrudt..

    Skam dig..Og ryk over i blå blok.

    Svar
  61. Af lise joergensen

    -

    Modbydeligt hvorledes den falske socialist Donbæk sletter eller ikke viser mine indlæg uafbrudt..Som de andre bloggere her.

    Skam dig..Og ryk over i blå blok.

    Svar
  62. Af h kampmann

    -

    Du er en falsk socialist Donbæk. Købt og betalt af borgerligheden som Marstrand som ikke blot nyttige idioter, men vildledende…Og uden ytringsfrihed fra ægte socialister.

    Skam jer begge, og alle. B er imod fri ytringsfrihed for kritikere, og købte og betalte e alle deres bloggere.

    Svar
  63. Af h kampmann

    -

    Du er en falsk socialist Donbæk. Købt og betalt af borgerligheden som Marstrand som ikke blot nyttige idioter, men vildledende…Og uden ytringsfrihed fra ægte socialister.

    Skam jer begge, og alle. B er imod fri ytringsfrihed for kritikere, og købte og betalte e alle deres bloggere…..

    Svar
  64. Af stephen schmidt

    -

    Du er en falsk socialist Don bæk. Købt og betalt af borgerl igheden som Marstra nd som ikke blot nyttige idiote r, men vildledende…Og uden ytringsfrihed fra ægte socialister.

    Skam jer begge, og alle. B er imod fri ytringsfrihed for kritikere, og købte og betalte e alle deres bloggere…..

    Svar
  65. Af j niel.sen

    -

    Den falske røde Donbak, har gak i låget i sit indlæg her, og sletter alt kritik der modsigere hans puddelhed for borgerligheden for at miskreditere os rigtige røde.

    skam dig donbak..Du er borgerlig og set igennem..Ingen røde får nogensinde ytringsfrihed i B.

    Svar
  66. Af j niel.sen

    -

    Den falske røde Donbak, har gak i låget i sit indlæg her, og sletter alt kritik der modsigere hans puddelhed for borgerligheden for at miskreditere os rigtige røde.

    skam dig donbak..Du er borgerlig og set igennem..Ingen røde får nogensinde ytringsfrihed i B….

    Svar
  67. Af j niel.sen

    -

    Den falske røde Donbak, har gak i låget i sit indlæg her, og sletter alt kritik der modsigere hans puddelhed for borgerligheden for at miskreditere os rigtige røde.

    skam dig donbak..Du er borgerlig og set igennem..Ingen røde får nogensinde ytringsfrihed i B…….

    Svar
  68. Af Helge Nørager

    -

    Ansvar for egne handlinger er en god ting.
    Kan vi så få den Irak kommission genoptaget.

    For når Danmark ikke tager ansvar og nægter at se på fortidens synder, er det naturligt at de unge mennesker ved, at de lever ikke i en retsstat.
    De ved også, at ingen ansvarlige for boligbobbel og bankes sammenbrud er stillet til ansvar, og dømt.
    De ved at ingen politiske skandaler som svindel i skattevæsen, gentagende software fadæser, manglende styring af supersygehuses økonomi, defekte politi reformer og domstolssammenlægninger, nedlæggelse af arresthuse så politi er taxa chauffører. ( Hvilket dog ønskes ændret, venstre ønsker at ophæve 24 timers regel om dommerfremstilling, det vil spare mange penge ).
    Intet ansvar ligegyldigt hvad som sker hvor mange som dør pga software fejl i sundhedssystem, ligegyldigt hvor mange som dør i krige, der er mistænkeligt tæt på at være krigsforbrydelser.
    Absolut intet ansvar……

    Hvordan skal nogen som helst dog så forvente at de unge er ansvarlige ?
    Man kunne fristes til at sige, at de som gruppe gør blot som de har lært er rigtig adfærd som giver velstand og medaljer i samfundet.
    Nemlig bryd ned, skab ødelæggelse og forvent at slippe for straf.

    Svar
  69. Af P Christensen

    -

    Hvad angår “ansvar for egne handlinger” finder
    de unge jo desværre ikke mange referencer i
    i nutidens omgivende samfund,
    hvor ansvarsløshed og inkonsekvens i mange
    henseender er normen.

    Svar

Skriv kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites

RETNINGSLINJER

Berlingske ønsker at sikre, at debatten på b.dk føres i en ordentlig tone, som gør det inspirerende og udfordrende for alle at bidrage og deltage. Vi efterlyser gerne klare, skarpe, holdningsmæssige stærke indlæg med stor bredde og mangfoldighed og kritisk blik på sagen. Men vi accepterer ikke indlæg, som er åbenlyst injurierende, racistiske, personligt nedgørende. Sådanne indlæg vil fremover blive slettet. Det samme gælder indlæg, der ikke er forsynet med fuldt og korrekt navn på afsenderen, men som indeholder forkortede navne, opdigtede eller falske navne.

Vi opfordrer samtidig alle debattører til at gøre redaktionen opmærksom på indlæg, som ikke overholder disse retningslinjer.

Redaktionen

Yderligere info